Nový týden jsme zahájili povídáním o svátku sv. Martina a o pranostikách, které k němu patří. Při češtině jsem některé děti vyzkoušela ze čtení - v tom počtu opravdu nestačím najednou oznámkovat všechny, kdo nebyl dneska, tak bude jindy! Děti si vyzkoušely autodiktát, zní to složitě, ale není to nic jiného než skládání vět z písmenek podle předlohy v Živé abecedě. Většina dětí zvládla výborně, někdo vynechal nějaké písmenko, někdo přehodil slova a ojediněle se objevilo skládání písmenek v opačném pořadí (z pravé strany do levé). Ve druhé hodině češtiny nás navštívili dva medvědí bratři Pepe a Pépé a přinesli nám nové písmenko Pp. O jejich neposlušnosti vám děti určitě budou vyprávět! Při matematice jsme si zopakovali vše známe - porovnávání, tvoření a výpočet příkladů. Samostatná práce dopadla velmi dobře - známky zítra na schůzce.
ÚKOLY: pracovní list k novému písmenku Pp - básnička: naučit a vyhledat Pp, napsat 2 řádky Pp
matematika str.34/2 - používej ukazováčky k ukazování výpočtu jako ve cvičení 3
čtenářský úkol zůstává stále stejný jako byl na víkend - po přečtení prosím podepsat do notýsku
Zítra se s Vámi těším na setkání při třídní schůzce a předem hlásím, že zítra bude jen čtenářský úkol.
Pěkný zbytek dne.
pondělí 11. listopadu 2013
pátek 8. listopadu 2013
BÁSNIČKOVÝ PÁTEK
Poslední hodinu jsme zahájili přípravu na besídku, přečetli a rozdělili jsme si básničky, děti vám doma své recitování předvedou. Budeme je postupně pilovat a pak Vás všechny pozveme na besídku - více na třídní schůzce v úterý. Při českém jazyku jsme samostatně dělili slova na slabiky, zapisovali první slabiku slova a doplňovali vhodný obrázek do věty. Všechno to byly úkoly, které jsme již mnohokrát dělali a četli ve škole i doma. Výsledky sdělím na schůzce. Prvouku jsme propovídali o rodinách dětí, o tom, co dělají rodiče a tady někteří trochu nevěděli.
ÚKOLY: prvouka na úterý - s pomocí rodičů - na lísteček napsat, co dělají rodiče. Prosím, nepsat kde, ale opravdu co - děkuji za spolupráci.
čtenářský úkol - stále trvá čtení v pracovní Živé abc str.20/3 - žebříky i spojovat do slov a na vnitřní straně zadních desek věty k M, L, S. Procvičování čtení každý den je opravdu nutné, protože děti si potřebují slabiky a slova co nejvíce nakoukat. Čtěte slova a věta v různém pořadí, protože děti si snadno vše zapamatují a pak to jen opakují. V pondělí budu čtení zkoušet!
matematika - skoro všichni již dnes odevzdali, tak jen připomínám, že ze čtvrtka je úkol na pondělí
Děkuji všem rodičům za spolupráci, přeji příjemný víkend a těším se na osobní setkání v úterý na třídní schůzce!
ÚKOLY: prvouka na úterý - s pomocí rodičů - na lísteček napsat, co dělají rodiče. Prosím, nepsat kde, ale opravdu co - děkuji za spolupráci.
čtenářský úkol - stále trvá čtení v pracovní Živé abc str.20/3 - žebříky i spojovat do slov a na vnitřní straně zadních desek věty k M, L, S. Procvičování čtení každý den je opravdu nutné, protože děti si potřebují slabiky a slova co nejvíce nakoukat. Čtěte slova a věta v různém pořadí, protože děti si snadno vše zapamatují a pak to jen opakují. V pondělí budu čtení zkoušet!
matematika - skoro všichni již dnes odevzdali, tak jen připomínám, že ze čtvrtka je úkol na pondělí
Děkuji všem rodičům za spolupráci, přeji příjemný víkend a těším se na osobní setkání v úterý na třídní schůzce!
čtvrtek 7. listopadu 2013
ŽEBŘÍKOVÝ ČTVRTEK
Dnešní čtení bylo naplněné lezením - čtením - po žebříčcích se slabikami, někdo čte velmi pěkně a svižně, někdo zatím nad každou slabikou váhá, někomu se ještě pletou. Procvičujeme stále, měníme pořadí slabik, aby to děti jen mechanicky neopakovaly, píšeme je na tabulky, hledáme na tabuli, soutěžíme, prostě si s tím čtením hrajeme. V matematice sčítáme již do 5 a ještě pilujeme psaní číslice 5 a opakovali jsme i číslice ostatní.
ÚKOLY: cviky na psaní str. 25 - dokončit "kupky", začínat čárou více šikmo-širší oblouk-šikmá čára k našemu pupíku
pracovní Živá abc - str. 20/3- slabiky v sousedních žebřících spojovat do slov, udělejte s dětmi klidně i další obloučky, učebnici Živé abc jsem jim nechala domů - jsou v ní obrázky ke slabikám se S - někdo je ještě potřebuje vidět, ale snažte se již co nejvíce bez jejich pomoci, opět prosím, zapište splnění čtenářského úkolu do notýsku, děkuji
matematika - stačí ji donést v pondělí, protože zítra matem. není ! - str.32/2 dokončit 2. část, str.33/4,6 - psát příklady na sčítání k obrázků
Prvouka - některé děti si ji nesou zpět domů - dopište dětem nad obrázky členů vaší rodiny i jejich křestní jména, díky za spolupráci
V notýsku jsou nalepené nejbližší akce, které nás čekají.
Příjemné odpoledne.
ÚKOLY: cviky na psaní str. 25 - dokončit "kupky", začínat čárou více šikmo-širší oblouk-šikmá čára k našemu pupíku
pracovní Živá abc - str. 20/3- slabiky v sousedních žebřících spojovat do slov, udělejte s dětmi klidně i další obloučky, učebnici Živé abc jsem jim nechala domů - jsou v ní obrázky ke slabikám se S - někdo je ještě potřebuje vidět, ale snažte se již co nejvíce bez jejich pomoci, opět prosím, zapište splnění čtenářského úkolu do notýsku, děkuji
matematika - stačí ji donést v pondělí, protože zítra matem. není ! - str.32/2 dokončit 2. část, str.33/4,6 - psát příklady na sčítání k obrázků
Prvouka - některé děti si ji nesou zpět domů - dopište dětem nad obrázky členů vaší rodiny i jejich křestní jména, díky za spolupráci
V notýsku jsou nalepené nejbližší akce, které nás čekají.
Příjemné odpoledne.
středa 6. listopadu 2013
STŘEDA S PĚTKAMI
Rodiče, neděste se! Žádné špatné známky si děti domů nenesou, naopak známkování domácího čtení vět s obrázky dopadlo, až na malinké výjimky, přímo výborně. Velké úspěchy byly i v matematice - prověřila jsem sčítání do 4 a porovnávání čísel (psali jsme část včera a 2. část dnes). Téměř všichni mají dvě 1, někdo má smajlíka a to znamená, že tam byla nějaká chybička, ale pořád dobré! A proč ty pětky v nadpisu? Začali jsme totiž psát číslici 5. Při 2. hodině čtení jsme četli slabiky s hláskou S a protože většina dětí už přišla na postup spojování písmen do slabik, tak nám to šlo vcelku pěkně. V tělocvičně jsme si hráli na auta a "jezdili" jsme podle pokynů(cvičení pohotovosti reakcí), ale nejvíce se děti vydováděly při honičkách.
ÚKOLY:Matematika - nakopírovaný list k nácviku číslice 5 - poslední řádka
pracovní sešit str. 32/1 - 3 řádky(domino, prasátko, jehla)
Učebnice Živá abc - str. 15- obrázky a slabiky se S
Pracovní Živá abc - str. 20/3- sloupce(žebříky) slabik, opět čtěte opakovaně, klidně v různém pořadí a prosím podepsat do notýsku
Děkuji za spolupráci při podepisování splnění čtenářského úkolu!
Prosím rodiče, aby si do plánované třídní schůzky rozmysleli, zda budou mít zájem o foto svého prvňáčka se Slabikářem. Vyhotovení fotek bude do Vánoc.
Poklidné odpoledne.
ÚKOLY:Matematika - nakopírovaný list k nácviku číslice 5 - poslední řádka
pracovní sešit str. 32/1 - 3 řádky(domino, prasátko, jehla)
Učebnice Živá abc - str. 15- obrázky a slabiky se S
Pracovní Živá abc - str. 20/3- sloupce(žebříky) slabik, opět čtěte opakovaně, klidně v různém pořadí a prosím podepsat do notýsku
Děkuji za spolupráci při podepisování splnění čtenářského úkolu!
Prosím rodiče, aby si do plánované třídní schůzky rozmysleli, zda budou mít zájem o foto svého prvňáčka se Slabikářem. Vyhotovení fotek bude do Vánoc.
Poklidné odpoledne.
úterý 5. listopadu 2013
ÚTERÝ S FOTKAMI
Při prvouce jsme se probírali fotkami členů rodin dětí a nakonec jsme se do pracovního sešitu pokusili každý svoji rodinu namalovat. Úkol to nebyl jednoduchý, tak jej děti mohou doma do pátku dokončit a za pomoci rodičů k jednotlivým osobám napsat jejich jména(děkuji za spolupráci). V matematice jsme si prověřili v samostatné práci, jak umíme sčítat do 3 a porovnávat (zítra zapíši známky do notýsků). Při psaní jsme dokončili šipky a nově jsme vyzkoušeli na tabulky kupky( Vyhrnu si rukávy, kupím seno pro krávy.) Čtení slov a vět ukázalo, několik dětí ještě nemá slabiky s M a L zcela zažité, tak jsme procvičovali to, co bylo za úkol(děkuji většině rodičů za podepsání v notýsku a prosím, tak i dále). S dětmi jsem se domluvila, že každá čtenářská úloha by měla být přečtena 3x a pokud to stále nejde, tak i vícekrát. V druhé hodině čtení jsme si pověděli pohádku o syslovi Sváťovi a vzešlo z ní nové písmenko S.
ÚKOLY: list k novému písmenu - naučit básničku, vyznačit Ss
pracovní Živá abc str.18/5 - číst věty s doplněním obrázků( zítra na známky), prosím o podepsání v notýsku, čtení lze procvičovat i na vnitřní straně zadních desek tohoto prac. sešitu - věty ke známým písmenům - to píši proto, abyste měli doma dostatek možností k procvočování a nemuseli nic vymýšlet
matematika - str.31/2 - psát výsledky příkladů na sčítání
Příjemné sluníčkové odpoledne.
ÚKOLY: list k novému písmenu - naučit básničku, vyznačit Ss
pracovní Živá abc str.18/5 - číst věty s doplněním obrázků( zítra na známky), prosím o podepsání v notýsku, čtení lze procvičovat i na vnitřní straně zadních desek tohoto prac. sešitu - věty ke známým písmenům - to píši proto, abyste měli doma dostatek možností k procvočování a nemuseli nic vymýšlet
matematika - str.31/2 - psát výsledky příkladů na sčítání
Příjemné sluníčkové odpoledne.
pondělí 4. listopadu 2013
OBRÁZKOVÉ PONDĚLÍ
Po víkendu jsme se vrhli do procvičování čtení slov a vět složených ze slabik s M, L. Nešlo to úplně tak, jak by mělo a proto jsme tomu věnovali obě hodiny čtení a nové písmenko(S) začneme až zítra. V matematice stále sčítáme do 4 a dnes jsme zkusili i hledat chyby v napsaných příkladech na tabuli a v pracovním sešitě.
Při tělocviku jsme se dali do tance - Pásla ovečky.
ÚKOLY: matematika str. 28/2(3. a 4. řádka) , 28/5 oprav chyby( opravit na správné číslo) - dělali jsme již stejný úkol na tabuli
pracovní Živá abc str. 18/5 - číst věty s obrázky, doplnit si pod slabiky obloučky
Na zítřejší hodinu prvouky prosím o zapůjčení fotek s rodinami dětí - budeme se učit o naší rodině, kreslit ji, tak aby to bylo jednodušší, děkuji za spolupráci, foto si vystavíme ve třídě a asi po 2 týdnech vrátíme!
Prosím rodiče, aby každý den potvrdili splnění čtenářského úkolu zezadu do notýsku, jinou možnost kontroly pravidelného domácí čtení (které je opravdu velmi nutné) nemám. Děkuji.
Pěkný zbytek dne.
Při tělocviku jsme se dali do tance - Pásla ovečky.
ÚKOLY: matematika str. 28/2(3. a 4. řádka) , 28/5 oprav chyby( opravit na správné číslo) - dělali jsme již stejný úkol na tabuli
pracovní Živá abc str. 18/5 - číst věty s obrázky, doplnit si pod slabiky obloučky
Na zítřejší hodinu prvouky prosím o zapůjčení fotek s rodinami dětí - budeme se učit o naší rodině, kreslit ji, tak aby to bylo jednodušší, děkuji za spolupráci, foto si vystavíme ve třídě a asi po 2 týdnech vrátíme!
Prosím rodiče, aby každý den potvrdili splnění čtenářského úkolu zezadu do notýsku, jinou možnost kontroly pravidelného domácí čtení (které je opravdu velmi nutné) nemám. Děkuji.
Pěkný zbytek dne.
pátek 1. listopadu 2013
STRAŠIDELNÝ PÁTEK
Naše sbírka dýní se dnes ještě rozrostla a tak jsme se opět trochu "strašili". V učení jsme procvičovali čtení slabik a slov s M, L, psali jsme šikmé čárky o nestejné výšce a číslici 4, sčítali jsme do 4.
Přes víkend si nechte od dětí přečíst v učebnici Živé abc stránku se slabikami s L, pokud nemají dodělané obloučky pod slabikami, tak je při čtení dopsat. V pondělí vyzkoušíme toto čtení na známku.
Některé děti nesou domů sadu vánočních fotek, pokud již nemáte vyrovnáno, prosím v pondělí peníze. Částku jsem každému napsala do notýsku. Děkuji.
Přikládám několik fotek z přestávky a foto krásných dýní - děkujeme!
(Přidala jsem foto i ke včerejšímu příspěvku!)
Klidný víkend.
Přes víkend si nechte od dětí přečíst v učebnici Živé abc stránku se slabikami s L, pokud nemají dodělané obloučky pod slabikami, tak je při čtení dopsat. V pondělí vyzkoušíme toto čtení na známku.
Některé děti nesou domů sadu vánočních fotek, pokud již nemáte vyrovnáno, prosím v pondělí peníze. Částku jsem každému napsala do notýsku. Děkuji.
Přikládám několik fotek z přestávky a foto krásných dýní - děkujeme!
(Přidala jsem foto i ke včerejšímu příspěvku!)
Klidný víkend.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)